الأربعاء، 5 يونيو 2013

الحـلقة الثانية من : سحر إسود

مفـــروض مع نظرات النـــاس كُلها لـــيا كُنت أبطـــل ضحكـ .. لا بالعــــكس أنـــا زاد ضحكـــي و بقي هبل xD
قــربت مني جــــيري و قالت : صــدقيــني يا ميرو .. مع الوقـــت هتندمـــي ..

وفي نفس الوقت إشتغلت المزيكــا 


بـــصتلها بكُل عصـــبيه و كُنـــت خلاص ههزأها عشان بـــتكلمي بالطــــريقة دي .. شدني ميــــزو من إيدي .. و نزل بـــيا تحـــت .. كُنت واقـــفة باكل في نفـــسي زي ما بيقولوا .. إزاي واحدة زي دي تكلـــمني كـــده .. مـــش عارفة الفرق بيني و بينها ولا إيه .. 


جه صاصو و قال :: سوري يا ميرو .. جيري شكلها عاملة دماغ عالـــية أوي .. متزعــليش .. أنــا هتصــرف معاها ..
مي : خلاص يا مصطفي عشان خاطرك بس

صاصو :: مصطفي إيه .. وطي صوتكـ .. إسمي صاصو
مي : مـــاشي يا عم صاصو
صاصو : بقولكـ إيه يا ميرو .. لو جــايين معايا تاني يبقي لازم تغيروا إستايل لبسكم ده شوية .. 

مــي : إزاي يعني .. ؟
صاصو :: يعني تلبسوا بلاك و جماجم .. زي الإيمـو يعني .. عــشان هنا مبيحــبوش الدخلاء .. و سكتوا بس عشان خاطري

و ميزو دخل في الحوار
ميزو : بقولكـ يا صاصو .. إنت بارد كده علي طول .. << أصــل صاصو و جـيري بيتكلموا ببرود أوي .. زي الأموات .. مع تقطيع في الكلام .. تحسوا إن لسانهم تقــــيل ..

بصــلوا صاصو بإحتقار و قال : زي ما سمعتيني يا ميرو .. و إلا صدقيني مش هعرف أدخلكم معايا تاني .. have fun 


و مـــشي صاصو و ســـابنا إحنا نكتـــشف المكــان .. كـــــانت حفلة Super بجد .. تحـــــــــــفة .. النــار و النـــاس .. و الأغاني و حتي المشــروبات .. حاجة غير أصـــلاً ..

ســيمو : بقولكـ إيه يا ميرو أنــا دايسة هنا كُل يوم ..
مي : قشطة و أنــا معاكي .. أنــا و ميزو :)


نده عـــلينــا صاصو و قالنــا يلا عشان نمــشي .. ركــبنا العربيــة و طلعنـــا معاه .. مظهر صاصو بهت أوي علي عربيته .. شكلها زيه كده .. كئيبة و غامضة و فيها حاجات غريبة و تضحك .. جيري كانت بتبصلي في المراية طول الوقت .. كُنت حاسة إن عينيها هتخترقني .. كانت عينيها مش عادية .. حســـيت بالخوف لما ركزت في عينيها .. و كــأنها كائن تاني .. مش جيري .. 

مـي : جيري هو إنتي لابسة عدسات ..
جــيري ببرود : ولا عُمري جربتها ..
مي : أصــل عينيكي شكلها غريب .. 

جـيري : تلاقيـكي تقلتي في الشُـرب ..

جاي صاصو يتكــلم .. بصـــتله جيري راح ساكت .. شكل جيري ليها تـأثير كبير علي صاصو .. 
وصــلت البيت غيرت هدومي و قلت هنام .. جيت أنـام معرفتش .. إفتكرت كلام جيري و صاصو عن السحر .. و شكــل عيون جيري المخيفة .. و فجــاة بدأت في ضحكـ هستيري و قلت في نفسي : إيه الهبل ده .. سحر إيه و هبل و فراغ إيه .. و رحت في النوم علي طول .. 

من تـــاني يوم غيرت إستايلي و بقيت ألبس زي صاصو و جيري .. كنت شبهم بالظبط .. بس الفرق إنهم باردين شوية .. و بقي ده إستـــايلي دايمـاً و عرفت إن والدي العزيز أخد علياء إمبارح و سافروا .. شئ لذيذ .. 

كُل يوم سهرات .. حفلات .. حاجات غريبة كـــتير مع صاصو و جيـري .. 
اللي لفت إنتباهي أوي في مرة كُنا واقفين نتكلم مع صاصو .. ركزت في عينيه .. حسيت بالبرد .. حـــسيت إن عينيه ميته .. حســـيت بخوف زي اللي حســيته لما ركزت في عيون جيري .. نقلت نظري لعيون جيري .. حســـيت بالرعب أكـــتر .. حســـيت بالضلمة .. و شفت صورة ماما في عيونها .. مســكت دماغي و قلت بصوت عالي : شكلي كده شربت كـــتير

فـــضل الكُل يضحك .. حتي أنــا .. مع إن الرُعب كان مسيطر عليا ... ليه شفت صورة ماما .. ليه بـــشوف الرُعب و الخوف في عيونهم .. يا تري همّا مين ولا جُمّ منين .. و إيه حكايتهم ..

بعد إســـبوع رجع بابا و علياء .. أو ما شافني قال : إيــه ده ؟
أنـــا : إيه فيّ إيه ؟
بابا : .............................


هناك تعليقان (2):