بعد إســـبوع رجع بابا و علياء .. أو ما شافني قال : إيــه ده ؟
أنـــا : إيه فيّ إيه ؟
بابا : إيه القرف اللي انتي عملاه في نفــسك ده ؟أنـا : بابا بلاش الجو القديم ده و فكك مني .. عايزة فلوس ..
بابا : هحولكـ فلوس علي حسابكـ
أنـا : قشطة .. سلام
و مـــشيت و ركـبت عربــيتي .. و مكنتش عارفة أروح فين .. كلمت ميزو قالي أروحلهم علي عنوان كده .. و هلاقيهم كلهم هناك ميزو و سيمو و لوكا و صاصو و جيري .. المكان كان واقع أوي .. ركنت عربيتي في مكان كده و خدنا صاصو و جيري في المكان ده ..
المكان عُبارة عن قـــصر كـــبير أوي .. حواليه سور عالي جداً .. و القصر شكله مهجور و محدش ساكنه .. مع إنه تحفه من تُحف الزمن .. دخلنا و قعدنــا ..
صــاصو :: إيه رأيكــوا بقي يا جماعة مكان يهوس .. صح ..
أنـا : ده مكان واقع زيك كده ..
و قعدنا نضحك كلنا .
لوكا : يلا بينا نمشي من هنا ..
ميزو : إيه يا لوكا .. الجنان هيشتغل ولا إيه ..
لوكـا : أنا مش مستريحه للمكان ده ..
أنا : يا لوكا أصلاً من إمتي إنتي بترتاحي لحاجة .. بطلي يا سايكو اللي انتي فيه ده و أقعدي بدل ما أضربكـ ..
شغلت جيري أغــاني .. و قعدت جنــبي و قالت بصوت عالي :: حد فيكم بيصدق في السحر الإسود .. ؟
سيمو : أيوة بقي .. شغل مراجيح مولد النبي هيشتغل xD .. بطلي هبل .. بطلي شُرب و إنتي هتبقي زي الفُل xD
وقعدنا نضحكـ ..
جيري بصت لصاصو و قالت : لسه محدش فيهم جاهز ..
و فجأة بصتلي و قالت : مع إني حاسة يا ميرو إنك جاهزة و حسيتي بكُل حاجة ..
بصتلها في إستغراب : قصدك إيه يا جيري .. ؟!
جيـري : لا ولا حاجة يا ميرو .. بس علي فكرة مامتكـ زي القمر ..
أنــا : إنتي شُفتي مامي إزاي ..
سيمو : إيع شُفتي مامي إزاي .. و مين في البلد ميعرفش مامتكـ .. ?
جيري : أنا معرفهاش .. و هي عارفة كويس أنا شُفت مامتها فين ..
و ضحكت ضحكة خبيثة .. خليتني أحس بالخوف للحظات .. فضلنا نبُص لبعضنا شوية .. و بعد كده قمت و قعدت مع ميزو و لوكا .. و سيبت سيمو مع جيري و صاصو ..
قعدنا هناك لغاية الفجـر .. و بعد كده كُل واحد مشي وروح بيـته ...
طول الطريق و أنـا بفكر في جيري و صاصو .. و إن في حاجة غريبة وراهم ..
روحت البيت قعدت في السرير معرفتش أنــام .. فتحت الـ لابتوب بتاعي و فتحت النت و لقيتي بعمل search علي السحر الأسود
السحر الأسود أو السحر المظلم هو شكل من أشكال الشعوذة التي تعتمد على القوى الحاقدة أو الخبيثه المفترضة.السحر يمكن التذرع به واستخدامه للقتل وللسرقة، وللإيذاء وايضآ ليسبب سوء حظ أو التدمير، أو لتحقيق مكاسب شخصية دون النظر إلى الآثار الضارة للآخرين. إذا نظرنا إلى "السحر الأسود" كمصطلح سنجد أن، هو الذي يستخدم عادة لوصف شكل من أشكال الطقوس التي لا يوافق عليها البعض كجماعات أو كأشخاص. ليس كل ما يسمى السحر الأسود حقا لديه نوايا خبيثة من وراء ذلك .
مش فاهمة برضه ليه جيري كانت بتتكلم عن السحر الاسود .. و ليه قالت إنهم مش جاهزين .. و ليه أنا اللي بس جاهزة .. مش عارفة إيه اللي بيحصل .. حاسة بالخوف من جيري و صاصو .. بس فيّ حاجة بتشدني ليهم و مش قادرة أبعد .. هو إيه اللي بيحصل .. و نمت من كُتر التفكيـر ..
مش فاهمة برضه ليه جيري كانت بتتكلم عن السحر الاسود .. و ليه قالت إنهم مش جاهزين .. و ليه أنا اللي بس جاهزة .. مش عارفة إيه اللي بيحصل .. حاسة بالخوف من جيري و صاصو .. بس فيّ حاجة بتشدني ليهم و مش قادرة أبعد .. هو إيه اللي بيحصل .. و نمت من كُتر التفكيـر ..
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق