شُفت القمر .. حلو أوي .. دايماً منور مع إنه وحيد و مفيش قمراية كده معاه .. بيفضل يتفرج علي الشمس و الكواكب كده من بـعيــــــــد أوي .. و النجوم تقوله هــاجي .. و منها يوعد و ميوفيش .. ومنها اللي بتجرحه و بتسيب أثر فيه .. بس برضه بينور مهما إنجرح و إتكسر .. ساعات بيختفي و يكون مكسوف نشوف جرحه .. فيبان نصه و ساعات كُله .. و ساعات ميبقاش موجود .. بس برضه بينور .. و نار الشمس بتزيد من نوره ..
أنـا القمر ..
عايش كده من بعيد لـ بعيد ..
تملي وحيد ويّا النجوم ..
بنام و أقوم علي التنهيد ..
الشمس تضحك من بعيد ..
لكني لسه برضه وحيد ..
حتي الكواكب و النجوم ..
بقت تلوم علي حزني و وحدتي أكيد ..
بهرب ساعات لكني وسط الليل وحيد ..
أنــا 100 حبيب وصفوني شعر في حبهم ..
و لسه برضه أنـا في الشعر وحيد ..
ده أنـا القمر وقالوا عني كتير حواديت ..
لكني وحيد ..
لـِ شيري محمد
