الأحد، 30 يونيو 2013

الحلقة الـــسادسـة من : سحر إسود

مي : لما إختفت لارا إتفــزعت .. معرفتش أعمــل إيه .. جــريت فتحت باب الأوضة  ملقتش حد .. دخلت الحمــام ملقتهاش جوه برضه .. سمعت صوت لارا .. و سمعت صوت تاني معاها .. خرجت بره الأوضه أشوف إيه مصدر الصوت .. لقــيت لارا واقفة و علامات الفزع علي وشها .. و بتبص علي مراية .. محستش بيا خــالص .. فضلت أنــادي عليها و هي مردتش .. أول مــا لمــستها .. نطت من مكــانها .. بــصلـتي وقالت في فزع رهــيب ..

لارا :: بلاش جيري .. بــبلااااش يــا مي .. بلاااااااش ..
جت ممرضة علي صوت لارا و خدتها علي أوضتها .. فضلت الممرضة تقول كلام كتير كده .. بس أنــا مكنتش سـامعة .. كُنت بـفكر في الكــلام اللي قالته لارا ..
نزلت مـن المــستشفي و ركــبت عربيتي .. مش عايزة أروح البيت و لا عايزة أفــضل في المــستشفي .. معرفش إيه اللي خلاني أكلم جيري و صاصو

مــي : إنتوا فين دلوقتي ؟
صـاصو : في القصر القديم ..
مي : إســتنوني أنــا جيالكم . .
صــاصو : حد معاكي ..
مي : لآ لوحدي يا صاصو ..
صــاصو : تمام مستنينكـ ..

سُقت و رُحت ع البيت القديم .. مع إني خــايفة جداً من جــــــيري .. بس مش عارفة إيه اللي خلاني أروح .. فكرة غريبة في دماغي و ندمت عليها بجد .. !! لقيتهم مستنيني و كــانو لوحدهم .. قعدنـا سـاكتين فترة طويلة .. بعد كده قطعت الصمت و قُلت ..

مـي " جيري كُنتي قلتي حاجة قبل كده عن السحر تقريباً .. "
قام صــاصو و راح الحمــام .. و إتكلمت جيري
جـيري " أيوة كده يا مـيرو تعجبيني "
"كملي كلامك يا جيري .. عايزة أعـرف أكتر "

" بصي يا مـيرو .. اللي هقوله ده هيبقي سر بينا .. و أصــلاً لو قُلتي لحد محدش هيصدقك "
" ممم .. ها بقي قولي "
" السحر اللي هقولكـ عليه ده سحر تاني خـــآآآالص غير اللي بتسمعي عنه .. ده لو سمعتي أصــلاً .. تعرفي قصر الباروم إمبان ؟ "

" آه سمعت عنه .. ده تحفة "
" بيـقولوا السحر ده أخته اللي بدأته .. و إن بسبب السحر ده إنتحرت من شباك أوضتها من علي البرج المتحرك و من ساعتها البرج مبقاش يتحرك .. "
" و مفروض أصدق الكلام ده يا جيري .. قلبك أبيض بقي "

" ولا أنــا مصدقة .. بس ده اللي بيتقال .. اللي أعرفه إني صحيت في يوم لقيتني في القصـر ده .. و لقيت عندي قوة مش عند حد طبيعي .. و إنت بنفسك شُفتي حاجات غيرك مشفهاش .. و لارا "

و قعدت تضحكـ جيري بـصوت عـالي .. و ضحكتها رنت في كُل حته في القــصر .. و فجأة ..... 

---------------------------
ملحوظة * قصة أخت البارون مأخوذة من النت .. ولا علم عندي إن كــانت صحيحة أو خاطئة ..
لمزيد من المعلومات برجاء البحث عن قصر البارون إمبان 

الجمعة، 21 يونيو 2013

الحلقة الخــامسة من : سحر إسود

لوكـا ( لارا) و هي بتبص في مراية العربية في ذعر : إنتي جيبتي عدسات زي بتاعة جيري ؟
مي في إستغراب : لأ .. جيري أصــلاً مبتلبسش عدسات .. 

لوكا : مي بُصـــيلي كده ..
مــي : مالكـ يا لوكا إتجننتي ولا إيه ؟
لوكا في عصـبية و فزع : وقفي العربية و بُصيلي يا مي ..

وقفت مي العربية في قلق و لفت و بصـــت لـ لوكـا
بصـــت لوكا في عين مي و حست بالخوف و الذعر .. و شافت مي صورة واحد واقف في المطار بيودع حد ..
مـي : ميين ده يا لارا(لوكـا) ؟
لارا : إنـ ـ ـ .. إنـــتي شــُفتيه .. 

مـــي بخوف :: آآيوة .. 

فــضلوا يبصوا لــبعض شوية في وسط إستغراب ميزو و سيمو

وفجـأة صرخت لوكا و فتحت باب العربــية و جريـــت في فزع و من غير ما تآخد بالها من الطريق .. كانت عربية جاية بــسرعة .. قامت خبطتها ..مـي بتصرخ :: لآااراااااااااا .. 
نزلوا كُلهم من العربية يــشوفوا لارا .. في دقايق كانت الإسعاف موجودة .. و آخدت لارا ع المــستشفي و هّم ورا عربية الإسعاف بعربية مي .. كُلهم مفزوعين و ساكتيـن من الصدمة .. 


وصــلوا المـــستشفي و فضلوا يلفوا شوية عشان يعرفوا حال لارا .. و عرفوا إنهم دخلوا لارا أوضة العمليات ..  بعد ساعة تقريباً جه والد لارا و هو رجل أعمــال كــبير أوي .. بس مش أكــبر من نادر الصيفي .. 
جت المباحث و فضلت تحقق معاهم ..

الظابط : ممكن أعرف اللي حصل بالتفصيل .. ؟
ميزو : إحنــا كُنا خارجين .. فجأة فــضلت تــقول كلام غريب و تصرخ .. إحنا وقفنا نشوف مالها .. فجأة فتحت باب العربية و جريت .. 

مـي : بس .. 
ميزو يقاطع مي : أيوة ده بس اللي حصــل ..
الظـابط : تمــام تقدروا تمــشوا ..

أول مـا خرجت لارا من العمليات دخلوها العناية و منعوا أي حد يدخلها ..
واقفة مي تبُص عليها من الإزاز بتاع الأوضة من برة .. و إفتكرت مي الولد اللي شافته لما لارا بصت في عينيها .. الأول الولد في المطـار و لارا بتودعه .. بعد كده صورة الولد و هو واقف مع لارا في محل دهب .. بعد كده نفس الولد في المطار و لارا بتعيط .. و بعد كده صورة الولد و هو في عربية و ميت ..
إفتــكرت فزع لارا وخوفها .. و فجأة شافت صورة جيري قدامها ع الإزاز .. بــتبصلها و بتضحك .. و فجأة إختفت جيــري .. و معاها إختــفت لارا ..

الأربعاء، 19 يونيو 2013

الحـلقة الرابعة من : سحر إسود

و أنــا نايمة شُفـــت حاجات غـــريبة أوي .. شُفت مــاما .. و إخواتـــي .. شُفت ناس غريبــة ..
و اللي خوفـــني .. إني شُفت جيــري بتضحكـــلي ضحكتها المخـــيفة دي ..
و قُمت من النـــوم مفزوعــة .. الـــساعة لسه 7 .. إزاي 7 .. أنــا نمت 10 دقايق بس .. هو إيه اللي بيـحصل ..

مــعرفتش أنــام تاني .. نزلـــت الجـــنينة لقيـــت حد قـــاعد عند البيـسين .. رُحت أشــوف مـــين .. لمــا قربــت لـــقيتها جـــيري .. زعــقت و قُلت .. جـــيري إيه اللي جــابكـ هنا ؟؟ و دخـــلتي إزاي .. ؟؟

إبتـــسمتلي جــيري إبـــتسامة باردة حسستني كأني جــبل تلج واقف .. لقــيت فجــأة إيد بتتحط علي كــتفي ببص لقيتها ماما .. 

إتفــزعت .. إزاي .. ماما ماتت و أنــا عندي 7 سنيــن ..
بـــصتلي مــاما بــ حنــان و قـــالت بصــوت مقطـع و ضـــعيف : إجــ ـ ـ ـري .. إجـــرري ..

أنــــا إتفزعت و جريت ناحية البيــت .. وصـــلت بـــسرعة و قفلت البــاب .. في مراية متركــبة جنب الباب .. عيني جت فيها ملقتش صورتي .. كـــانت جــــيري واقفة بــتضحكـــلي .. فجـــــــأة سمعــــت صوت ضحكــة جيـــري بترن في الـــبيت كُله ..
فــــضلت أصــــــــــــــــــــرخ بــــصوت عــــــــالي و أقـــول :: إبــــعدي عني إنتي عايزة مني إيه ..

 فجــــاة لقــــيت البـــيت كُله حوالـــيا .. بعد كده محـــستش بحاجــة .. ضــلمة و هدوء في كُل ناحية .. كُل اللي شايفاه جيــري واقفة بعيد بتضحكــلي .. بعد كده إختفـــت جيري من قدامي .. و إختفت كُل حاجة ..

بعد يومــين صحـــيت لـــقيت نفــسي فــي أوضــة كُل حاجة فيها لونها أبيض .. و لقيت واحدة واقفة جـــنبي بـــتقولي : حمد الله ع الســلامة يا قــلبي .. قلقتــينا عــليكـي ..  ... طلعت الواحدة دي بعد ما ركزت علياء مرات بابا ..

بعد كده ساعدتني علياء و نانــسي إني أقعد .. بعد كده قُلت :: هــو .. هــو إيـه اللي حــصل .. ؟!

لقـيت نانـسي بتـقول : إحنــا لقـــيناكي قاعدة عند المـــراية اللي عند البــاب اللي بيودي للجنينة و بتصـرخي و بتقــولي إبعدي عني .. سيبيني في حالي و بعد كده أغمي عليكي ..

حُسام : نـــوع جديد ده ولا إيــه يـــا مــيرو .. ؟؟ مش تقولــي آجي أضرب معــاكي .. اللي يضرب لوحده يتعب .. هههههههه ..

بصـــتلهم بــ قرف و سكــت .. بعد كده جــت كـــتيبة من الدكاترة و عملوا الواجــب و زيادة شوية .. و قعدت يــوم تــاني في المـــستشـــفي و بعد كده روحت .. يا دوب وصلت الـــبيت لقـــيت موبايلي مليان رسايل و رنات من إصحــابي ..

 لبست بسرعة و أنــا قاعدة قدام المراية بظبط شعري و بحط مكياج .. لقـيت قُدامي واحدة تانية مش أنــا .. لقـــيت جيـــري بنــفس إستايل شعري و لونه .. و نفـــس لبسي و نفــس المكياج اللي أنــا حطاه .. بس الفـــرق إبتسامتها المرعـــبة المرســومة بوضوح في المراية .. متحركـــتش من مكــاني .. مديت إيدي و لمـــست الصورة اللي فــي المـــراية .. و اللي خلاني أقرب أكتر من المراية .. إن ملقتش أي إنعكــاس لإيدي في المراية .. و فجــاة إنفتح باب أوضتي ..

 بصـــيت ناحية الباب لقيت نانسي .. ببص في المراية لقيت صورتي عادي .. شيلت إيدي من ع المراية .. و قلت : فيّ حاجة إسمها نخبط ع الـباب ..
نـانسي بــ لا مبالاة :: sorry ... ميزو و لوكا و سيمو تحت عايزيــنكـ ..
مي :: لوحدهم ؟؟
نــانسي : لأ معاهم الـــعفاريت .. و ضحكت بصــوت عالي و خــرجت ..

نزلـــت لقيتهم قاعدين .. إستـــقبلوني إســـتقبال حــار جداً ,, و عرفت إنهم كانوا ممنوعين إنهم يجولي المســتشفي .. أصــل وجودي فيها كان سري للغاية .. و بابا مكانش عايز حد يعرف حاجة ..

و بعد كده طلعت خدت شنطتي .. و بــصيت في المراية .. لقيت صورتي عادي .. بعد كده نزلت .. ركبــنا العـــربية بتاعتي و سابوا عربياتهم عندي في البيت ..
مي : ما هو جراج أبوكوا هو .. وقعدنا نضحكـ ..
بعد كده قالت لوكا ( لارا) في فزع :: إيه ده يا مي .. ؟
مي : إيه .. مالكـ يا سايكو ؟
لوكـا ( لارا) و هي بتبص في مراية العربية في ذعر : ............ 

الثلاثاء، 11 يونيو 2013

الحلقة الثالثة من : سحر إسود


بعد إســـبوع رجع بابا و علياء .. أو ما شافني قال : إيــه ده ؟
أنـــا : إيه فيّ إيه ؟
بابا : إيه القرف اللي انتي عملاه في نفــسك ده ؟
أنـا : بابا بلاش الجو القديم ده و فكك مني .. عايزة فلوس ..
بابا : هحولكـ فلوس علي حسابكـ

أنـا : قشطة .. سلام

و مـــشيت و ركـبت عربــيتي .. و مكنتش عارفة أروح فين .. كلمت ميزو قالي أروحلهم علي عنوان كده .. و هلاقيهم كلهم هناك ميزو و سيمو و لوكا و صاصو و جيري .. المكان كان واقع أوي .. ركنت عربيتي في مكان كده و خدنا صاصو و جيري في المكان ده .. 

المكان عُبارة عن قـــصر كـــبير أوي .. حواليه سور عالي جداً .. و القصر شكله مهجور و محدش ساكنه .. مع إنه تحفه من تُحف الزمن .. دخلنا و قعدنــا ..

صــاصو :: إيه رأيكــوا بقي يا جماعة مكان يهوس .. صح ..
أنـا : ده مكان واقع زيك كده ..
و قعدنا نضحك كلنا .

لوكا : يلا بينا نمشي من هنا ..
ميزو : إيه يا لوكا .. الجنان هيشتغل ولا إيه ..
لوكـا : أنا مش مستريحه للمكان ده ..
أنا : يا لوكا أصلاً من إمتي إنتي بترتاحي لحاجة .. بطلي يا سايكو اللي انتي فيه ده و أقعدي بدل ما أضربكـ ..

شغلت جيري أغــاني .. و قعدت جنــبي و قالت بصوت عالي :: حد فيكم بيصدق في السحر الإسود  .. ؟
سيمو : أيوة بقي ..  شغل مراجيح مولد النبي هيشتغل xD .. بطلي هبل .. بطلي شُرب و إنتي هتبقي زي الفُل xD

وقعدنا نضحكـ .. 

جيري بصت لصاصو و قالت : لسه محدش فيهم جاهز ..
و فجأة بصتلي و قالت : مع إني حاسة يا ميرو إنك جاهزة و حسيتي بكُل حاجة .. 

بصتلها في إستغراب : قصدك إيه يا جيري .. ؟!
جيـري : لا ولا حاجة يا ميرو .. بس علي فكرة مامتكـ زي القمر .. 
أنــا : إنتي شُفتي مامي إزاي ..
سيمو : إيع شُفتي مامي إزاي .. و مين في البلد ميعرفش مامتكـ .. ? 

جيري : أنا معرفهاش .. و هي عارفة كويس أنا شُفت مامتها فين ..
و ضحكت ضحكة خبيثة .. خليتني أحس بالخوف للحظات .. فضلنا نبُص لبعضنا شوية .. و بعد كده قمت و قعدت مع ميزو و لوكا .. و سيبت سيمو مع جيري و صاصو ..

قعدنا هناك لغاية الفجـر .. و بعد كده كُل واحد مشي وروح بيـته ...
طول الطريق و أنـا بفكر في جيري و صاصو .. و إن في حاجة غريبة وراهم ..
روحت البيت قعدت في السرير معرفتش أنــام .. فتحت الـ لابتوب بتاعي و فتحت النت و لقيتي بعمل search علي السحر الأسود 


السحر الأسود أو السحر المظلم هو شكل من أشكال الشعوذة التي تعتمد على القوى الحاقدة أو الخبيثه المفترضة.السحر يمكن التذرع به واستخدامه للقتل وللسرقة، وللإيذاء وايضآ ليسبب سوء حظ أو التدمير، أو لتحقيق مكاسب شخصية دون النظر إلى الآثار الضارة للآخرين. إذا نظرنا إلى "السحر الأسود" كمصطلح سنجد أن، هو الذي يستخدم عادة لوصف شكل من أشكال الطقوس التي لا يوافق عليها البعض كجماعات أو كأشخاص. ليس كل ما يسمى السحر الأسود حقا لديه نوايا خبيثة من وراء ذلك .

مش فاهمة برضه ليه جيري كانت بتتكلم عن السحر الاسود .. و ليه قالت إنهم مش جاهزين .. و ليه أنا اللي بس جاهزة .. مش عارفة إيه اللي بيحصل .. حاسة بالخوف من جيري و صاصو .. بس فيّ حاجة بتشدني ليهم و مش قادرة أبعد .. هو إيه اللي بيحصل .. و نمت من كُتر التفكيـر .. 

الأربعاء، 5 يونيو 2013

الحـلقة الثانية من : سحر إسود

مفـــروض مع نظرات النـــاس كُلها لـــيا كُنت أبطـــل ضحكـ .. لا بالعــــكس أنـــا زاد ضحكـــي و بقي هبل xD
قــربت مني جــــيري و قالت : صــدقيــني يا ميرو .. مع الوقـــت هتندمـــي ..

وفي نفس الوقت إشتغلت المزيكــا 


بـــصتلها بكُل عصـــبيه و كُنـــت خلاص ههزأها عشان بـــتكلمي بالطــــريقة دي .. شدني ميــــزو من إيدي .. و نزل بـــيا تحـــت .. كُنت واقـــفة باكل في نفـــسي زي ما بيقولوا .. إزاي واحدة زي دي تكلـــمني كـــده .. مـــش عارفة الفرق بيني و بينها ولا إيه .. 


جه صاصو و قال :: سوري يا ميرو .. جيري شكلها عاملة دماغ عالـــية أوي .. متزعــليش .. أنــا هتصــرف معاها ..
مي : خلاص يا مصطفي عشان خاطرك بس

صاصو :: مصطفي إيه .. وطي صوتكـ .. إسمي صاصو
مي : مـــاشي يا عم صاصو
صاصو : بقولكـ إيه يا ميرو .. لو جــايين معايا تاني يبقي لازم تغيروا إستايل لبسكم ده شوية .. 

مــي : إزاي يعني .. ؟
صاصو :: يعني تلبسوا بلاك و جماجم .. زي الإيمـو يعني .. عــشان هنا مبيحــبوش الدخلاء .. و سكتوا بس عشان خاطري

و ميزو دخل في الحوار
ميزو : بقولكـ يا صاصو .. إنت بارد كده علي طول .. << أصــل صاصو و جـيري بيتكلموا ببرود أوي .. زي الأموات .. مع تقطيع في الكلام .. تحسوا إن لسانهم تقــــيل ..

بصــلوا صاصو بإحتقار و قال : زي ما سمعتيني يا ميرو .. و إلا صدقيني مش هعرف أدخلكم معايا تاني .. have fun 


و مـــشي صاصو و ســـابنا إحنا نكتـــشف المكــان .. كـــــانت حفلة Super بجد .. تحـــــــــــفة .. النــار و النـــاس .. و الأغاني و حتي المشــروبات .. حاجة غير أصـــلاً ..

ســيمو : بقولكـ إيه يا ميرو أنــا دايسة هنا كُل يوم ..
مي : قشطة و أنــا معاكي .. أنــا و ميزو :)


نده عـــلينــا صاصو و قالنــا يلا عشان نمــشي .. ركــبنا العربيــة و طلعنـــا معاه .. مظهر صاصو بهت أوي علي عربيته .. شكلها زيه كده .. كئيبة و غامضة و فيها حاجات غريبة و تضحك .. جيري كانت بتبصلي في المراية طول الوقت .. كُنت حاسة إن عينيها هتخترقني .. كانت عينيها مش عادية .. حســـيت بالخوف لما ركزت في عينيها .. و كــأنها كائن تاني .. مش جيري .. 

مـي : جيري هو إنتي لابسة عدسات ..
جــيري ببرود : ولا عُمري جربتها ..
مي : أصــل عينيكي شكلها غريب .. 

جـيري : تلاقيـكي تقلتي في الشُـرب ..

جاي صاصو يتكــلم .. بصـــتله جيري راح ساكت .. شكل جيري ليها تـأثير كبير علي صاصو .. 
وصــلت البيت غيرت هدومي و قلت هنام .. جيت أنـام معرفتش .. إفتكرت كلام جيري و صاصو عن السحر .. و شكــل عيون جيري المخيفة .. و فجــاة بدأت في ضحكـ هستيري و قلت في نفسي : إيه الهبل ده .. سحر إيه و هبل و فراغ إيه .. و رحت في النوم علي طول .. 

من تـــاني يوم غيرت إستايلي و بقيت ألبس زي صاصو و جيري .. كنت شبهم بالظبط .. بس الفرق إنهم باردين شوية .. و بقي ده إستـــايلي دايمـاً و عرفت إن والدي العزيز أخد علياء إمبارح و سافروا .. شئ لذيذ .. 

كُل يوم سهرات .. حفلات .. حاجات غريبة كـــتير مع صاصو و جيـري .. 
اللي لفت إنتباهي أوي في مرة كُنا واقفين نتكلم مع صاصو .. ركزت في عينيه .. حسيت بالبرد .. حـــسيت إن عينيه ميته .. حســـيت بخوف زي اللي حســيته لما ركزت في عيون جيري .. نقلت نظري لعيون جيري .. حســـيت بالرعب أكـــتر .. حســـيت بالضلمة .. و شفت صورة ماما في عيونها .. مســكت دماغي و قلت بصوت عالي : شكلي كده شربت كـــتير

فـــضل الكُل يضحك .. حتي أنــا .. مع إن الرُعب كان مسيطر عليا ... ليه شفت صورة ماما .. ليه بـــشوف الرُعب و الخوف في عيونهم .. يا تري همّا مين ولا جُمّ منين .. و إيه حكايتهم ..

بعد إســـبوع رجع بابا و علياء .. أو ما شافني قال : إيــه ده ؟
أنـــا : إيه فيّ إيه ؟
بابا : .............................


الثلاثاء، 4 يونيو 2013

الحلقة الأولي من : سحر إسود

أنـــا مــش مجـــنوتة ولا مـــريضة .. أنـــا كويـــسة جداً .. بس المشــلكة اللي حواليا مش مصدقين .. أنــا دلــوقتي عــاقلة كـــتير .. حــاجة غــريبة دخلـــت حـــياتي و غـــيرتــها مش أكـــتر .. بس فــيّ نــاس مبتحبش إنك تتغير أو تحــاول تتــغير .. أنــا هثبت إني أكـــتر واحدة عــائلة في البيـــت ده .. أنــا هثبت إن دي حقيقة مش خيــال .. كُل حاجة هتبان كأنها سحــر .. بس هو أصلاً فيّ حاجة إسمها سحر .. ؟!

الحكــاية بدأت من سنتـين كده .. لما كُنت أتفه من التفاهه نفسها .. محدش يستغرب إني بقول كده علي نفـسي .. أصل دي الحقيقة .. 

كانت كريمة عائلة الصيفي بين قوسين (أنـا) .. مي نادر الصيفي .. لسه متخرجة من كلية الفنون الجميلة .. و إتعملت أكبر و أعظم حفلة فـي مصر لتخرج إبنه نادر الصيفي صاحب أكبر كُل حاجة في البلد ..
حفلة كانت بتجمع أكبر رجال الدولة " و عيالهم " .. و فجأة إتحولت الحفلة .. لكبار الدولة فقط و إختفي العيال ..
طلعنا ع الساحل و بدأت الحفلة الصح بقي .. خمور و مخدرات و كُل ما لذ و طاب xD
و حان الآن الوقت للتعرف علي أصدقاء الجمال أوي دول :)

مازن ( ميزو ) : كان خطيبي من سنتين .. و مكملناش مع بعض شهرين .. سبب الخطوبة والدي .. السن 25 سنة .. فاشل سياسة و إقتصاد .. و بيعدي بالكوسة 

سلمي ( سيمو ) : أنتيمتي منذ الصغر .. تتمتع بنسبة غباء لا تحسد عليها .. السن 21 سنة .. إتخرجت معايا و الحمد لله ..

لارا ( لوكا ) : سايكو و مجنونة .. عشان كده بنقولها يا لوكا .. السن 22 سنة

مصطفي ( صاصو ) : لسه متعرفين عليه و إحنا مسافرين الساحل .. من الإيمو .. غامض و مريب و معنديش معلومات عنه

جيرمين ( جيري ) : صاحبة صاصو و معاه دايماً .. منعرفش إيه علاقتهم ببعض .. من الإيمو .. تحس إنها عاملة حاجة و مستخبية
دول أصحابي اللي دايماً معايا مع إني أعرف غيرهم كـــتير .. عدت حفلة عادية شُرب و رقص و قرف .. رجعت البيت بعد يومين
حفلة بقي .. و الطبيعي محدش إتكلم ..

رجعت البيت لقيت رامي و علياء بس اللي موجودين .. حاولت بقدر الإمكان مشوف علياء خاااااالص
دخلت رامي أوضته عشان أقعد معاه شوية

رامي :: إيه ده  .. ميويتي أخيــراً جيتي .. وحشتيني .. إيه الغيبة دي كُلها ..
مي : و إنت كمان واحشني ياض يا مورو .. إيه اللي مقعدك في البيت .. مش عوايدك أشوفك في البيت في الإجازة ..
رامي :: لأ أنا لسه راجع من شويه .. كُنت عايزك في موضوع كده 
مي : عايز إيه يا سوسه يا صغير إنت .. أكيد البت بيري بتاعتك اللي قرفاني دي .. مالها قول
رامي :: يا سلام عليكي يا ميرو يا فاهماني إنتي ..

قعد رامي يتكلم .. بس أنا كُنت سراحانة في حاجة .. كُنت بفكر في صاصو و جيري .. و قد إيه كلامهم كان غريب .. تحس إنهم بيتكلموا لغه تانية .. و فجـأة قمت من مكاني
مي : مورو .. بس نكمل كلامنا بعدين ..

و مسكت موبايلي و إتصلت ب صاصو ::
صاصو إزيك عامل إيه .. 
بقولك إيه رأيك نخرج النهارده .. 
مش عارفة نروح فين إختار إنت .. تمام .. هبعتلكـ عنوان البيت تيجولي .. قشطة .. علي 9 كده .. سلام

بعد ما كلمت صاصو كلمت سلمي و قلتلها علي الخروجة ,, طبعاً قعدت تقولي إنتي مجنونة .. إنتي هتخليهم إصحابنا ولا إيه .. و قالتلي هتجيب ميزو و تيجي .. مع إني مكنتش عايزة .. بس قلت يلا .. أهو يفك عن نفسه شويه
دخلت نمت و مصحتش غير علي الساعة 8 .. قفشت فلوس من خزنة بابا .. ونزلت لقيت صاصو و جيري مستنين .. عدينا علي سيمو و لقيت ميزو معاها .. قالهم صاصو يسيبوا عربياتهم و يركبوا معانا عربيته .. ركبوا و خرج صاصو من القاهرة .. و فضل يمشي كتيير أوي .. لغايه ما وصل مكان كده و دخل وسط الصحراء .. لقينا هناكـ نار و مسرح و ناس كتير شبه صاصو و جيري ..

كانت حفلة جامدة أوي .. كان واضح أوي إن صاصو ليه كلمة علي اللي موجودين و إنهم كلهم عارفينه .. وقف صاصو علي المسرح و بدأ يتكلم كلامه كان غريب ,, و الأغرب إنهم فاهمينه
نده صاصو علينا و خلانا نطلع ع المسرح .. قال صاصو بـ صوت هادي :: بتصدقوا في السحر .. ؟؟
بصينا كُلنا لبعض .. كلهم قالوا آه .. طبعاً في سحر ..
ضحكت أنــا بصوت عالي .. خلي كُل الأغاني تقف .. و الناس كلها تبصلي .. و قلت :: إنت مجنون يا إبني إنت وهي .. عبط إنتوا ولا عبط .. بطلوا هبل شوية .. بلا سحر بلا هبل .. و قعدت أضحكـ ضحكـ هستيري

و ندمت بعد كده إني ضحكت ..

ســـحر أســـود


الـــبداية

الدكــتور : إحــكــيلي عن حــالتكـ .. بتحـــسي بــ إيه ؟؟هــي : بـــس أنــا مش مــــريضة عـــشان أحــكيـــلكـ عن حــالتــي .. !!
الدكـــتور : كُل مريـــض بـــينكـــر مرضه .. و لــو مكنـــتيش مريـــضة مكــانش جــابوكــي هنــا ..

هــي : مــش يمــكن اللــي جــابــونــي هنــا همّ اللي مـــرضي .. !!
الدكـــتور : من فـــضلــكـ إحــكيـــلي عــن حــالتــكـ
هــي : و أنــا مش هتــكلم طــول مــ إنت بتــعاملــني علــي إني مـــريضــة .. !!
الدكـــتور : خلاص يــا ستـــي مــش مريـــضة .. ممكــن تحـــكيلي عــن حــالتكـ
هــي : ....
الدكـــتور : طب خـــلاص نـــتكــلم وقـــت تــاني ..


بره الأوضه ..
الدكـــتور : للأســف يــا جـــماعة حـــالتــها متــأخرة .. و أظن لازم نحجــزها لحد مــا نفهم الحكــاية بالظــبط ..
رجل : هـي هتروح معــانا البيـــت .. و هـــنبقي نجــباهلكم كُل يــوم
الدكـــتور : بـــس
الرجــل : مـــفيش بـــس .. مـــركـــزي ميسمحش إنها تقعد هنــا ..
الدكـــتور : أوامـــر سيــادتكـ

----
هـــي في دمــاغهــا :: أغبيــاء .. فـــاكرنــي مريـــضة .. بس همّ المرض اللي عــامي عنيهم .. أنــا مـــي نــادر الصـــيفي .. والــدي بـــيشتغل في منصــب عــالي فــي الدولــة و كــمان في مجــلس الشعب ..

معـــروفة عيـــلة الصـــيفي بــ إنهـا غنــية و ذات نفوذ .. ولو لا قدر الله حـــصل أزمة فـــي مصــر .. مش بتأثر الأزمة دي ع العيلة خــالص .. عندي 3 إخــوات " زي الســم " .. مــاما مــاتت و أنــا عندي سبع سنـــين .. و عـــايشة طبعــاً مع بابا و إخواتـــي و مرات بابا اللي أنــا أطيــق العما ولا أطيـــقها

هـــي بـــصراحة عـــيلة زي الفـــل خــالص .. أنــا بتـــريق طبــعاً .. أنــا دلوقـــتي عندي 23 سنـــة .. كـــبيرة صح .. حكــايتي بدأت من سنتـــين .. حكــايتي ممكن تكــون عادية .. زي ما بتـــشوفوا في الأفلام .. الأغنيــاء المدلعيــن اللي ضاربين الدنـــيا طنــاش .. انــا كُنت كده .. لغاية مــ حـــصل اللي حـــصل

و إتـــشقلـــبت حـــياتي .. و عقـــلت .. غريبة صح .. يــمكن حكــايتي ملهــاش 300 لازمة .. بس لازم حد يعـــرفهــا .. و إلا ممكن تتـــقلب الآية و يكون حد تــاني مكــاني .. !!



أحــب أعرفكــم بــ عائلتي المكرمة بالتفـــصيل

حُـــسام نــادر الصـــيفي 24 سنــة ==> " خمـــورجي البـــيت " كُل يوم ولا يــومين يـــرجع البـــيت سكـــران و حالته زي الطيـــن .. بس ميــن يـــكلمه .. فـــــــاشل تجــارة

نــانـــسي نــادر الصــيفي 20 سنــة ==> مـــلهــاش غـــير كــام بنت تعرفهم وبـــاقي إصحــابها ولاد .. كُل يوم سهر و بارتي و شرب و عــادي خــالص .. أصـــل بابي عــادي و معندوش مشكــلة .. مذيــعة إن شاء الله

رامــي نــادر الصـــيفي 18 سنـــة ==> تـــقدروا تقـــولوا البيت كُله مش بيرفضله طلــب .. آخر العنــقود .. أنــضفهم .. بس بـــرضه كُل اللي بيعملوه طايله .. ســاقط ثانوية عــامة و عدي بالفـــلوس

أنــا .. مــي نــادر الصـــيفي ==> مــــفرقش مــللي واحد عن إخواتـــي .. بس ده زمــان .. رســــامة فـــاشلة .. و مغنية فـــاشلة برضه XD

عـــلياء 27 سنــة ==> مـــرات بــابــا .. كــان متجوزها الأول منظرة .. بس بعد كده حبها

نــادر الـــصيفي ==> اللي مبوظ البــــيت

و هــا القدر يـــلعب لعبته الدنيئة و يغير أصـــول هذا المنــزل العــــريق مـــنزل عـــائلة الصـــيفي .. و يعــــلن نُضج و نـــضافة أحد أعضائه " بين قوسين (( أنـــا)) .. أنــا واخدة الحـــكاية لعـــبة شوية كــما هو واضح

أو بـــمعني أصح كُنت وخداها كده  .. حــــتي حدث ما لم يكن في الحســـبان
و بعيــداً عن الحـــسبان و الكـــلام اللي ممنوش أي لازمة ده .. هحــكيلكم بدأت الليلة الكـــبيرة ده إزاي ..

زي مــا قُلت الحكاية بدأت من سنتين .. إزاي بدأت و إيه اللي حـــصل بـــقي .. هو ده المـــوضوع .. بس ده مش هينفع دلـــوقتــي .. ده محــتاج يــوم من أوله .. و أنــا لازم أنــام .. عشـــان بُكره هروح للدكتور .. هأ .. عـــيلة مُتخلفة