مي : لما إختفت لارا إتفــزعت .. معرفتش أعمــل إيه .. جــريت فتحت باب الأوضة ملقتش حد .. دخلت الحمــام ملقتهاش جوه برضه .. سمعت صوت لارا .. و سمعت صوت تاني معاها .. خرجت بره الأوضه أشوف إيه مصدر الصوت .. لقــيت لارا واقفة و علامات الفزع علي وشها .. و بتبص علي مراية .. محستش بيا خــالص .. فضلت أنــادي عليها و هي مردتش .. أول مــا لمــستها .. نطت من مكــانها .. بــصلـتي وقالت في فزع رهــيب ..
لارا :: بلاش جيري .. بــبلااااش يــا مي .. بلاااااااش ..
جت ممرضة علي صوت لارا و خدتها علي أوضتها .. فضلت الممرضة تقول كلام كتير كده .. بس أنــا مكنتش سـامعة .. كُنت بـفكر في الكــلام اللي قالته لارا ..
نزلت مـن المــستشفي و ركــبت عربيتي .. مش عايزة أروح البيت و لا عايزة أفــضل في المــستشفي .. معرفش إيه اللي خلاني أكلم جيري و صاصو
مــي : إنتوا فين دلوقتي ؟
صـاصو : في القصر القديم ..
مي : إســتنوني أنــا جيالكم . .
صــاصو : حد معاكي ..
مي : لآ لوحدي يا صاصو ..
صــاصو : تمام مستنينكـ ..
سُقت و رُحت ع البيت القديم .. مع إني خــايفة جداً من جــــــيري .. بس مش عارفة إيه اللي خلاني أروح .. فكرة غريبة في دماغي و ندمت عليها بجد .. !! لقيتهم مستنيني و كــانو لوحدهم .. قعدنـا سـاكتين فترة طويلة .. بعد كده قطعت الصمت و قُلت ..
مـي " جيري كُنتي قلتي حاجة قبل كده عن السحر تقريباً .. "
قام صــاصو و راح الحمــام .. و إتكلمت جيري
جـيري " أيوة كده يا مـيرو تعجبيني "
"كملي كلامك يا جيري .. عايزة أعـرف أكتر "
" بصي يا مـيرو .. اللي هقوله ده هيبقي سر بينا .. و أصــلاً لو قُلتي لحد محدش هيصدقك "
" ممم .. ها بقي قولي "
" السحر اللي هقولكـ عليه ده سحر تاني خـــآآآالص غير اللي بتسمعي عنه .. ده لو سمعتي أصــلاً .. تعرفي قصر الباروم إمبان ؟ "
" آه سمعت عنه .. ده تحفة "
" بيـقولوا السحر ده أخته اللي بدأته .. و إن بسبب السحر ده إنتحرت من شباك أوضتها من علي البرج المتحرك و من ساعتها البرج مبقاش يتحرك .. "
" و مفروض أصدق الكلام ده يا جيري .. قلبك أبيض بقي "
" ولا أنــا مصدقة .. بس ده اللي بيتقال .. اللي أعرفه إني صحيت في يوم لقيتني في القصـر ده .. و لقيت عندي قوة مش عند حد طبيعي .. و إنت بنفسك شُفتي حاجات غيرك مشفهاش .. و لارا "
و قعدت تضحكـ جيري بـصوت عـالي .. و ضحكتها رنت في كُل حته في القــصر .. و فجأة .....
---------------------------
ملحوظة * قصة أخت البارون مأخوذة من النت .. ولا علم عندي إن كــانت صحيحة أو خاطئة ..
لمزيد من المعلومات برجاء البحث عن قصر البارون إمبان
لارا :: بلاش جيري .. بــبلااااش يــا مي .. بلاااااااش ..
جت ممرضة علي صوت لارا و خدتها علي أوضتها .. فضلت الممرضة تقول كلام كتير كده .. بس أنــا مكنتش سـامعة .. كُنت بـفكر في الكــلام اللي قالته لارا ..
نزلت مـن المــستشفي و ركــبت عربيتي .. مش عايزة أروح البيت و لا عايزة أفــضل في المــستشفي .. معرفش إيه اللي خلاني أكلم جيري و صاصو
مــي : إنتوا فين دلوقتي ؟
صـاصو : في القصر القديم ..
مي : إســتنوني أنــا جيالكم . .
صــاصو : حد معاكي ..
مي : لآ لوحدي يا صاصو ..
صــاصو : تمام مستنينكـ ..
سُقت و رُحت ع البيت القديم .. مع إني خــايفة جداً من جــــــيري .. بس مش عارفة إيه اللي خلاني أروح .. فكرة غريبة في دماغي و ندمت عليها بجد .. !! لقيتهم مستنيني و كــانو لوحدهم .. قعدنـا سـاكتين فترة طويلة .. بعد كده قطعت الصمت و قُلت ..
مـي " جيري كُنتي قلتي حاجة قبل كده عن السحر تقريباً .. "
قام صــاصو و راح الحمــام .. و إتكلمت جيري
جـيري " أيوة كده يا مـيرو تعجبيني "
"كملي كلامك يا جيري .. عايزة أعـرف أكتر "
" بصي يا مـيرو .. اللي هقوله ده هيبقي سر بينا .. و أصــلاً لو قُلتي لحد محدش هيصدقك "
" ممم .. ها بقي قولي "
" السحر اللي هقولكـ عليه ده سحر تاني خـــآآآالص غير اللي بتسمعي عنه .. ده لو سمعتي أصــلاً .. تعرفي قصر الباروم إمبان ؟ "
" آه سمعت عنه .. ده تحفة "
" بيـقولوا السحر ده أخته اللي بدأته .. و إن بسبب السحر ده إنتحرت من شباك أوضتها من علي البرج المتحرك و من ساعتها البرج مبقاش يتحرك .. "
" و مفروض أصدق الكلام ده يا جيري .. قلبك أبيض بقي "
" ولا أنــا مصدقة .. بس ده اللي بيتقال .. اللي أعرفه إني صحيت في يوم لقيتني في القصـر ده .. و لقيت عندي قوة مش عند حد طبيعي .. و إنت بنفسك شُفتي حاجات غيرك مشفهاش .. و لارا "
و قعدت تضحكـ جيري بـصوت عـالي .. و ضحكتها رنت في كُل حته في القــصر .. و فجأة .....
---------------------------
ملحوظة * قصة أخت البارون مأخوذة من النت .. ولا علم عندي إن كــانت صحيحة أو خاطئة ..
لمزيد من المعلومات برجاء البحث عن قصر البارون إمبان