الثلاثاء، 4 يونيو 2013

ســـحر أســـود


الـــبداية

الدكــتور : إحــكــيلي عن حــالتكـ .. بتحـــسي بــ إيه ؟؟هــي : بـــس أنــا مش مــــريضة عـــشان أحــكيـــلكـ عن حــالتــي .. !!
الدكـــتور : كُل مريـــض بـــينكـــر مرضه .. و لــو مكنـــتيش مريـــضة مكــانش جــابوكــي هنــا ..

هــي : مــش يمــكن اللــي جــابــونــي هنــا همّ اللي مـــرضي .. !!
الدكـــتور : من فـــضلــكـ إحــكيـــلي عــن حــالتــكـ
هــي : و أنــا مش هتــكلم طــول مــ إنت بتــعاملــني علــي إني مـــريضــة .. !!
الدكـــتور : خلاص يــا ستـــي مــش مريـــضة .. ممكــن تحـــكيلي عــن حــالتكـ
هــي : ....
الدكـــتور : طب خـــلاص نـــتكــلم وقـــت تــاني ..


بره الأوضه ..
الدكـــتور : للأســف يــا جـــماعة حـــالتــها متــأخرة .. و أظن لازم نحجــزها لحد مــا نفهم الحكــاية بالظــبط ..
رجل : هـي هتروح معــانا البيـــت .. و هـــنبقي نجــباهلكم كُل يــوم
الدكـــتور : بـــس
الرجــل : مـــفيش بـــس .. مـــركـــزي ميسمحش إنها تقعد هنــا ..
الدكـــتور : أوامـــر سيــادتكـ

----
هـــي في دمــاغهــا :: أغبيــاء .. فـــاكرنــي مريـــضة .. بس همّ المرض اللي عــامي عنيهم .. أنــا مـــي نــادر الصـــيفي .. والــدي بـــيشتغل في منصــب عــالي فــي الدولــة و كــمان في مجــلس الشعب ..

معـــروفة عيـــلة الصـــيفي بــ إنهـا غنــية و ذات نفوذ .. ولو لا قدر الله حـــصل أزمة فـــي مصــر .. مش بتأثر الأزمة دي ع العيلة خــالص .. عندي 3 إخــوات " زي الســم " .. مــاما مــاتت و أنــا عندي سبع سنـــين .. و عـــايشة طبعــاً مع بابا و إخواتـــي و مرات بابا اللي أنــا أطيــق العما ولا أطيـــقها

هـــي بـــصراحة عـــيلة زي الفـــل خــالص .. أنــا بتـــريق طبــعاً .. أنــا دلوقـــتي عندي 23 سنـــة .. كـــبيرة صح .. حكــايتي بدأت من سنتـــين .. حكــايتي ممكن تكــون عادية .. زي ما بتـــشوفوا في الأفلام .. الأغنيــاء المدلعيــن اللي ضاربين الدنـــيا طنــاش .. انــا كُنت كده .. لغاية مــ حـــصل اللي حـــصل

و إتـــشقلـــبت حـــياتي .. و عقـــلت .. غريبة صح .. يــمكن حكــايتي ملهــاش 300 لازمة .. بس لازم حد يعـــرفهــا .. و إلا ممكن تتـــقلب الآية و يكون حد تــاني مكــاني .. !!



أحــب أعرفكــم بــ عائلتي المكرمة بالتفـــصيل

حُـــسام نــادر الصـــيفي 24 سنــة ==> " خمـــورجي البـــيت " كُل يوم ولا يــومين يـــرجع البـــيت سكـــران و حالته زي الطيـــن .. بس ميــن يـــكلمه .. فـــــــاشل تجــارة

نــانـــسي نــادر الصــيفي 20 سنــة ==> مـــلهــاش غـــير كــام بنت تعرفهم وبـــاقي إصحــابها ولاد .. كُل يوم سهر و بارتي و شرب و عــادي خــالص .. أصـــل بابي عــادي و معندوش مشكــلة .. مذيــعة إن شاء الله

رامــي نــادر الصـــيفي 18 سنـــة ==> تـــقدروا تقـــولوا البيت كُله مش بيرفضله طلــب .. آخر العنــقود .. أنــضفهم .. بس بـــرضه كُل اللي بيعملوه طايله .. ســاقط ثانوية عــامة و عدي بالفـــلوس

أنــا .. مــي نــادر الصـــيفي ==> مــــفرقش مــللي واحد عن إخواتـــي .. بس ده زمــان .. رســــامة فـــاشلة .. و مغنية فـــاشلة برضه XD

عـــلياء 27 سنــة ==> مـــرات بــابــا .. كــان متجوزها الأول منظرة .. بس بعد كده حبها

نــادر الـــصيفي ==> اللي مبوظ البــــيت

و هــا القدر يـــلعب لعبته الدنيئة و يغير أصـــول هذا المنــزل العــــريق مـــنزل عـــائلة الصـــيفي .. و يعــــلن نُضج و نـــضافة أحد أعضائه " بين قوسين (( أنـــا)) .. أنــا واخدة الحـــكاية لعـــبة شوية كــما هو واضح

أو بـــمعني أصح كُنت وخداها كده  .. حــــتي حدث ما لم يكن في الحســـبان
و بعيــداً عن الحـــسبان و الكـــلام اللي ممنوش أي لازمة ده .. هحــكيلكم بدأت الليلة الكـــبيرة ده إزاي ..

زي مــا قُلت الحكاية بدأت من سنتين .. إزاي بدأت و إيه اللي حـــصل بـــقي .. هو ده المـــوضوع .. بس ده مش هينفع دلـــوقتــي .. ده محــتاج يــوم من أوله .. و أنــا لازم أنــام .. عشـــان بُكره هروح للدكتور .. هأ .. عـــيلة مُتخلفة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق