قصــة " عايش علي الذكري "
إســـــمعوا الأغنية دي و إنتوا بتقروا القصة :)
واحد قاعد في جنينة و مـاسك صورته مع واحدة و كـانوا بيضحكوا و قدامه صندوق مليان صور و ورق :
هــو : حبيبتي بجد وحشتيني و مش قادر علي البُعد خـلاص .. نفسي ترجعي لحُضني تاني ..
أمـه جاية من وراه : خــلاص إنساها يا إبني .. عيش حياتكـ بقي متقطعش قلبي ..
هو قـام و مشي و هو بيقول في نفسه : كُل يوم نفس الكلمتين .. خلاص حفظتهم .. رجع آخد الصندوق و الصورة و طلع أوضته .. و حط كُل الصور و الورق علي السرير .. و قعد يبص علي كُل صورة و يضحك .. و الضحكة إنتهت بدمعة علي خده نزلت بسرعة كأنها هربانة .. نام علي الصور .. و رجع بذاكرته لورا ..
فلآش باكـ ..
هو : حبيبتي .. عايز أقولكـ حاجة :) ؟؟
هي : إممممم .. حاجة حلوة ولا وحشة ؟؟
هو : مش عارف و الله .. أقول ولا أغور ؟؟ :D
هي : قول يا حبيبي طبعاً .. إنت تقول من غير مـا تسأل .. :)
هو : تتجوزيــني ؟؟ :)
هي هزت راسها بمــوافقة :)
فاق من ذاكرته و مسكـ صورة تانية لــيهم مع بعض .. هو بالبدلة و هي بالفستان الأبيض ..
فـلآش بـاك
هو شايلها و بيلف بيها
هـي : نزلني يا مجنون الناس بتتفرج علينا ..
راح منزلها و قال : هخليهم يتفرجوا علينا بجد ..
راح شايلها و خرج بيها من الفرح وسط ضحكات النــاس .. أول مــا وصلوا بيتهم خدها في حُضنه وقالها :
عــارفة .. أنــا بحمد ربنـا إني لقيتكـ .. أنــا أصــلاً بتمناكي من زمان .. من ساعة ما كُنتي بتعزفي مزيكا علي الكمـان .. أول ما شُفتكـ حسيت إني عارفكـ .. قُلت الحمد لله حلمي إتحقق .. و لقيت كُل اللي أنــا عايزه .. و من أول لحظه قلبي حبكـ .. أنــا أصـــلاً بحبك <3
دموع صامتة تنزل من عيونه .. فلآش باك
هي : حبيبي أنــا نازلة رايحة مشوار النهارده ..
هو : طب أنـا هعدي عليكي أوديكي ..
هي : مــاشي يا حبيبي :) .. متتأخرش عليها
هو بيسوق و بيكلمها : معلش يا حبيبتي مسافة السكة و هكون عندك
وصل عندها وركبت إديتله ورقة و قالتله إقراها .. حطها في جيبه و قال هقراها بعدين .. و هو بيسوق سرح .. مفاقش غير علي صوت صرختها : حــــآآسب ..
و هو فعــلاً حـــاسب .. بس دفع التمن غالي أوي ..
هو قاعد في المستشفي و إيده متجبسه .. و قاعد يسأل هي فين .. حد يطمني .. قالوا في العمليات .. قعد يدعي و ينادي يا رب .. بعد كده طلع الورقة من جيبه لقاها مكتوب فيها : بقالك فترة سرحان .. و غريب و كمــان بعيد ..
و قبل ما يمكل الورقة لقاها خرجت من العمليات بس وشها كان متغطي .. قعد يصرخ و ينادي عليها لغاية ما بعدوه عنها .. لاحظ إن إيديها قافلة علي حاجة .. مسكها و فتحها وقعت منها ورقة فتحها لقاها مكتوب عليها " وحشتني "
صحي من ذكرياته علي صوت دموعه .. وفي إيده ورقة وحشتني .. يا خسارة ضاعت حبيبته و حلم عُمره .. أصل صعب تلاقي حاجة بتحلم بيها و تضيع منك في دقيقة .. قال يا رب .. و نــام زي كُل يوم .. علي ذكري صور .. و ورقة بتقول وحشتني ..
انا واحدة عاديہ - لـِ شيري محمد
إســـــمعوا الأغنية دي و إنتوا بتقروا القصة :)
واحد قاعد في جنينة و مـاسك صورته مع واحدة و كـانوا بيضحكوا و قدامه صندوق مليان صور و ورق :
هــو : حبيبتي بجد وحشتيني و مش قادر علي البُعد خـلاص .. نفسي ترجعي لحُضني تاني ..
أمـه جاية من وراه : خــلاص إنساها يا إبني .. عيش حياتكـ بقي متقطعش قلبي ..
هو قـام و مشي و هو بيقول في نفسه : كُل يوم نفس الكلمتين .. خلاص حفظتهم .. رجع آخد الصندوق و الصورة و طلع أوضته .. و حط كُل الصور و الورق علي السرير .. و قعد يبص علي كُل صورة و يضحك .. و الضحكة إنتهت بدمعة علي خده نزلت بسرعة كأنها هربانة .. نام علي الصور .. و رجع بذاكرته لورا ..
فلآش باكـ ..
هو : حبيبتي .. عايز أقولكـ حاجة :) ؟؟
هي : إممممم .. حاجة حلوة ولا وحشة ؟؟
هو : مش عارف و الله .. أقول ولا أغور ؟؟ :D
هي : قول يا حبيبي طبعاً .. إنت تقول من غير مـا تسأل .. :)
هو : تتجوزيــني ؟؟ :)
هي هزت راسها بمــوافقة :)
فاق من ذاكرته و مسكـ صورة تانية لــيهم مع بعض .. هو بالبدلة و هي بالفستان الأبيض ..
فـلآش بـاك
هو شايلها و بيلف بيها
هـي : نزلني يا مجنون الناس بتتفرج علينا ..
راح منزلها و قال : هخليهم يتفرجوا علينا بجد ..
راح شايلها و خرج بيها من الفرح وسط ضحكات النــاس .. أول مــا وصلوا بيتهم خدها في حُضنه وقالها :
عــارفة .. أنــا بحمد ربنـا إني لقيتكـ .. أنــا أصــلاً بتمناكي من زمان .. من ساعة ما كُنتي بتعزفي مزيكا علي الكمـان .. أول ما شُفتكـ حسيت إني عارفكـ .. قُلت الحمد لله حلمي إتحقق .. و لقيت كُل اللي أنــا عايزه .. و من أول لحظه قلبي حبكـ .. أنــا أصـــلاً بحبك <3
دموع صامتة تنزل من عيونه .. فلآش باك
هي : حبيبي أنــا نازلة رايحة مشوار النهارده ..
هو : طب أنـا هعدي عليكي أوديكي ..
هي : مــاشي يا حبيبي :) .. متتأخرش عليها
هو بيسوق و بيكلمها : معلش يا حبيبتي مسافة السكة و هكون عندك
وصل عندها وركبت إديتله ورقة و قالتله إقراها .. حطها في جيبه و قال هقراها بعدين .. و هو بيسوق سرح .. مفاقش غير علي صوت صرختها : حــــآآسب ..
و هو فعــلاً حـــاسب .. بس دفع التمن غالي أوي ..
هو قاعد في المستشفي و إيده متجبسه .. و قاعد يسأل هي فين .. حد يطمني .. قالوا في العمليات .. قعد يدعي و ينادي يا رب .. بعد كده طلع الورقة من جيبه لقاها مكتوب فيها : بقالك فترة سرحان .. و غريب و كمــان بعيد ..
و قبل ما يمكل الورقة لقاها خرجت من العمليات بس وشها كان متغطي .. قعد يصرخ و ينادي عليها لغاية ما بعدوه عنها .. لاحظ إن إيديها قافلة علي حاجة .. مسكها و فتحها وقعت منها ورقة فتحها لقاها مكتوب عليها " وحشتني "
صحي من ذكرياته علي صوت دموعه .. وفي إيده ورقة وحشتني .. يا خسارة ضاعت حبيبته و حلم عُمره .. أصل صعب تلاقي حاجة بتحلم بيها و تضيع منك في دقيقة .. قال يا رب .. و نــام زي كُل يوم .. علي ذكري صور .. و ورقة بتقول وحشتني ..
انا واحدة عاديہ - لـِ شيري محمد
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق